dilluns, 21 de març del 2016

UNA VISITA MOLT CEGA!

Com ja sabeu, estem llegint un llibre a filosofia (Kio i Gus) on una de les protagonistes, na Gus, és cega... Vam pensar que seria interessant conèixer millor el món dels cecs, i na Gràcia coneix a un professor que es dedica , a part d'altres coses, a donar classes a aquestes persones, es diu Juan Carlos i fa feina per la ONCE.
Divendres 18 de març va venir a l'escola i durant quasi 2 hores ens va explicar un munt de coses, també ens va mostrar el material que empren per escriure, llegir, jugar, desplaçar-se pel carrer, etc.
Va ser una xerrada molt interessant i vam aprendre moltes coses que abans no sabíem.

17 comentaris:

















  1. Un amic de na Gràcia que es diu Juan Carlos i és de la ONCE va venir a sa nostra classe a explicar·nos com aprenen els cecs.Ens va mostrar una ouera ,dos tipos diferens de maquines especials per cecs,una bolla amb picarols dins etc...

    A mi em va agradar molt sa xerrada d'en Juan Carlos.
    Jo trop que els cecs fan sa mateixa vida però amb una discapacitat.






















    ResponElimina
  2. Va ser molt interessant la visita que ens va fer en Juan Carlos, ens va donar molta informació sobre les persones cegues. Estic contenta perquè s'han inventat moltes coses que els ajuda a fer millor diferents activitats. També em va impressionar molt la màquina d'escriure que va dur.

    ResponElimina
  3. Divendres 18 de març va venir a la nostra escola en Juan Carlos a parlar-nos sobre la ceguera. Ens va enseyar com aprenien a escriure els nens cecs. Ens va ensenyar l'abecedari en braille. També ens va ensenyar jocs: el tres en ratlla, les cartes i el partxís.
    Vam veure que els nens cecs poden aprendre les mateixes coses de diferent manera.

    ResponElimina
  4. Va ser molt interessant saber més coses sobre el mon dels cecs, com ho fan per escriure, llegir i jugar i fer matemàtiques.
    Em va agradar molt sobretot la maquina d’escriure amb Braille, i saber com se pot esborrar quan algú s’equivoca, s’ha de pitjar el punt al paper, fins que no es noti.

    ResponElimina
  5. El divendres dia 18 de març va venir en Juan Carlos a la classe, en Juan Carlos és un amic de na Gràcia que treballa a l'empressa de l'ONCE que és una empressa de cecs.
    Vam estar quasi 2 hores xerrant sobre els cecs.
    En Juan Carlos ens va enseñar moltes coses que empren els cecs per ecxemple: jocs, maquines per escriure, coses per desplaçar-se,etc.

    A mi em va agradar molt i em va semblar molt interessant

    ResponElimina
  6. A jo em va agradar molt lo de sa ceguera. Va ser molt interessant i divertit. Va venir un senyor que coneix na Gràcia, es diu Juan Carlos i es dedica a fer classes als fiets i fietes cegs. Ens va explicar com escriuen amb una màquina on ses lletres son puntets. També ens va mostrar com sumen i els jocs, com per exemple: les dames, parxis, en linea, cartes. Després ens va mostrar els contes qeu llegueixen . També ens va mostrar con van pel carrer amb un pal desplegable i també els diferents esports que practiquen. Ens va donar un paper amb l'alfabet braile.

    ResponElimina
  7. A mi em va agradar molt el tema de la ceguera perquè així vam poder veure alguns jocs per cecs,màquines per escriure en braille ,que és l'escriptura que enpren els cecs.També com van pel carrer sense xocar-se amb res i com és la seva vida.Va ser molt interessant.

    ResponElimina
  8. A mi em va interessar molt que en Juan Carlos, que es un professor que es mestre de cecs ens vingués a explicar-nos coses dells, perqué jo no sabía com escrivien, com anaven per el carrer, com jugaven a jocs de taula i vam apendre a escriure en Braille que es un tipo d'escriptura per a els cegs.
    Vaig xalar molt i vaig aprendre coses noves!!!

    ResponElimina
  9. Dia 18 de març va venir en Juan Carles a fer-nos una xerrada sobre la ceguera,va durar unes dues hores.
    Ens va explicar moltes coses sobre els cegs, ens va ensenyar l'alfabet braille, ens va donar un fol per fer practiques, ens va ensenyar objectes,...
    A mi em va agradar molt, va ser molt interessant.

    ResponElimina
  10. El Divendres 18 de març va venir en Juan Carlos un home molt simpatic que fa feina per la ONCE.
    Va venir a fer-nos una xerrada sobre la seguera,òn ens va explicava:com juguen els segs,com escriuen(amb el brille),com llegir que també llegeixen: amb el brille, etc.
    Va ser molt interessant i vaig sebre moltes coses que no sabia.

    ResponElimina
  11. A mi em va agradar molt quan va venir en Juan Carlos explicar-nos el tema de la ceguera.
    Em va semblar molt intarassant les coses que va mostrar,van ser molt divertides i difarentes a les que nu
    osaltres feim.
    M'ho vaig pesar molt bé.

    ResponElimina
  12. A mi m'ha agradat molt la xerrada sobre la cegera, perquè va venir en Juan Carlos a la classe a explicar-nos moltes coses sobre els cecs, com per exemple: els esports que pratiquen, els jocs de taula, les maquines d'escriure i les maneres que tenen d'aprendre els nombres i les lletres.

    ResponElimina
  13. Em va agradar molt el tema de la ceguera, va ser molt interessant.
    El meu avi és quasi cec i hem de cuidar d'ell.
    Vaig aprendre molt aquest dia i va ser divertit.

    ResponElimina
  14. La xerrada dels cecs em va agradar molt, sobre tot com llegeixen en Braille crec que és dificil perquè a mi, quan ens van donar la fitxa de desxifrar la frase em va semblar complicada.
    L'esport també em va interessar bastsnt. Empren una pilota que té un picarol a dins perquè la sentin, mai havia vist cosa igual.
    els jocs de taula van ser divertirs, jo pensaba que no tenien tants de jocs iguals que els nostres, però estava equivocada!!!
    Són els mateixos però adaptats a ells

    ResponElimina
  15. La xerrada de la ceguera va ser molt interessant, no sabia que els cecs poguesin fer tantes coses, i tampoc que les pilotes que empren tenen un cascabell dins. Crec que la vida d'un cec no es tan diferent a la nostra.

    Vaig aprendre molt!!!

    ResponElimina
  16. La xerrada que ens va venir a donar en Juan Carlos sobre la cegera va ser molt interessantn i divrtida.
    Em va agradar moltissim perquè ens va ensanyar com jugaven els cecs i amb que, com fan esport i moltes coses mès entre elles el Braille que es la seva manera d'escriure i lletgir. El Braille consisteix en uns puntets en relleu perquè com no tenen vista empren el tacte, toquen els puntets, que cada un tè un significat, i saben el que fica.
    M'ho vaig pasar molt bè.

    ResponElimina
  17. La xerrada sobre les persones cegues ha estat molt interessant.En Juan Carlos ens va explicar com poden jugar, llegir, escriure i sumar.També ens va explicar com es desplacen, van caminant amb l'ajuda d'un pal que es pot desplegar.Em va sorprendre la forma com llegeixen, ells amb llegeixen amb el tacte dels dits.Aquest sistema es diu Braille.

    ResponElimina