dijous, 26 de maig del 2016

CONFERÈNCIES: LES BALENES

A mi em va agradar moltíssim fer la meva conferència, la vaig fer el dia 6 de maig del 2016. Vaig xerrar sobre el tema de les balenes, vaig explicar aquest tema perquè vaig veure una pel·lícula que es titula:"En el corazón del mar".
Mentre jo ho anava explicant, els altres agafaven apunts del que creien que era el més important i/o ijnteressant. Vaig triar fer un power-point, però també podria haver triat fer un mural.
El que més els hi va agradar als meus companys, és el material que vaig mostrar, el vaig fer amb coses reciclades per no contaminar.

Irene Rotger

11 comentaris:

  1. La conferència de les balenes que ha exposat n'Irene, m'ha agradat molt.
    He trobat molt original la comparació que ha fet entre els diferents tipus de balenes (la blava, la grisa i la beluga) i els elefants.
    També m'ha agradat sortir al passadís a estirar-nos al terra per veure la mida aproximada de la balena blava.
    Moltes gràcies Irene, ho he passat molt bé.

    ResponElimina
  2. Ha estat molt interessant, perquè ha explicat moltes coses que no sabia, com per exemple que la balena blava es tan llarga com 17 persones tombades!!, també que el catxalot i beluga son balenes que tenen dents.
    Les balenes tenen una espiracle per respirar, i poden estar fins una hora sense sortir a la superfície.
    Ha estat molt divertit i he après molt.

    ResponElimina
  3. La conferència de n'Irene va ser molt interessant. Vaig agafar molts d'apunts a sa llibreta que tenim a classe. Ens va explicar que la balena blava es tant llarga com 17 persones juntes estirades enterra, noltros ho vam comprovar al nostre passadis, va ser molt xulo. I que també canten per comunicar-se. M'ho vaig passar molt be

    ResponElimina
  4. A mi m'ha agradat molt sa conferència de n'Irene, sobre les balenes.
    Perquè a mi m'agraden molt els animals aquatics.
    Na Irene va explicar el que mengen les balenes, la caça de les balenes, perquè s'utilitzen les pells, les races que hi ha com per exemple la balena franca, la balena blaba, etc...
    Va ser tot molt interessant, el que més em va sorprendre és que els balenons beguin 500 litres de llet al dia.

    ResponElimina
  5. A mi em va agradar molt la conferència de les balenes. Vaig conèixer coses molt interessants d'un dels animals més grans del món: que mengen, el seu tamany, com les caçaven, que s'està fent per protegir-les, etc.
    Em va resultar especialment curiós veure com 17 persones adultes estirades només feien com una de les races més petites de balena.

    ResponElimina
  6. A mi m'ha agradat el tema de les balenes perquè no sabia tantes coses sobre elles, com per exemple, el que medeixen.
    Una de les coses que més em va agradar va ser la renou que feien les balenes.
    Em va agradar molt!!!

    ResponElimina
  7. Me va agradar molt la conferència de les balenes perquè és un animal que sempre m'ha cridat molt l'atenció i escoltant a n'Irene he après moltes coses noves que no sabia abans. Com per exemple on és el seu punt dèbil, quina és la mida del seu cor i del seu cos, què mengen etc...

    ResponElimina
  8. Na Irene va fer la seva conferència sobre les balenes que és el mamífer mès gran del món.
    He après que les balenes apart de ser tan grans (com 17 persones adultes estirades), tambè estan en perill d'extinció (basicament per culpa de l'home) , hi ha moltissimes races (catxelot, la balena blava, la balena, franca comú ...etc), i estan extremadament protegides.
    M'ha fascinat aquest tema i he après molt, i ara sé que quan contaminem ens afecta a nosaltres, peró tambè a elles.

    ResponElimina
  9. Me a gustado mucho porque.Es un tema que me gusta mucho,sobre las ballenas.Lo que mas me interesó fue sobre la ballena azul, el cachelot.Lo que sorprendió más fue que la ballena azul media 15 persona estiradas (mayores)y que se comunican con una especie de sonido.

    ResponElimina
  10. La conferència de na Irene va ser molt interessant ja que ens va xerrar de les balenes.
    Algunes coses que va explicar van ser: La seva reproducciò, de que s'alimentaven, algunes coriusitats...
    Lo que mes em va cridar l'atenciò va ser que un cor de una balena es mes grossa que un coxe, una balena blava es pot comparar en 17 persones, per aparellar-se canten, la llengua de les balenes es igual de mida i de pes que un elefant, el mengar preferit del catxalot es el: Calamar gegant.
    Me va agradar molt aquesta conferencia!!!

    ResponElimina
  11. A mi em va agradar molt el tema que va triar n'Irene de les balenenes, el vaig trobar molt interessant perquè, explicaba moltes coses sobre elles. Em va fascinar que per reproduirse tenen que anar a l'Oceà Indic, perquè sinos els balenons ( les cries de les balenes ) no soportaríen el fred de Groenlàndia i el de l'Antartida i es moriríen.
    A mi També em va agradar que quan ens va dir com pesquaben a les balenes, els pescadors teníen que tenir molta puntería per donar-li a avall de la aleta de darrere que era el seu punt débil.
    A mi em va agradar molt i ho va fer molt bé!!!

    ResponElimina