diumenge, 10 de gener del 2016

QUIN ÉS EL NOM QUE MÉS ES REPETEIX A L'ESCOLA?

Arrel d'uns dels capítols del llibre Kio i Gus (Filosofia 3/18) on es parla dels noms, va aparèixer el nom de la balena que va conèixer, en una de les seves aventures, l'avi de'n Kio: LEVIATAN. A tots i totes ens va sorprendre aquest nom i vam averiguar que aquest nom és d'origen HEBREU i que significa: GRAN MONSTRE MARÍ. Va ser tant la nostra curiositat que vam voler saber l'origen i significat dels nostres noms... Ens vam adonar que n'hi ha d'origen llatí, grec, hebreu, germànic, arameu... i que hi ha significats molt variats. Alguns es repeteixen com és el cas de'n Claudi i na Claudia, que Maria i Míriam és el mateix nom, que Pol és una variant de Pau... Totes aquestes curiositats, ens van dur a demanar-nos QUIN ÉS EL NOM QUE MÉS ES REPETEIX A L'ESCOLA? perquè a la nostra classe tenim dues Abril i dues Júlia i vam pensar que seria molta feina, però ens feia ganes saber-ho, ademés pensem que a la resta de fillets i filletes de l'escola també els hi agradaria. Va ser així com vam começar a pensar com fer-ho: Demanant llistes a les classes, fent grups, classificant els noms de fillets per una banda i els de les filletes per una altra, fer un gràfic amb tots els resultats... Res una feinada!!! Però molt divertida i curiosa, sobretot la varietat de noms que hi ha, alguns un poc rars.
Ja tenim acabada la feina i l'hem exposada en el hall d'infantil i ara...tothom a cercar si el seu nom és únic a l'escola, on hi ha més!!!

14 comentaris:

  1. Va ser molt divertit, ho vam fer en 3 grups i 3 responsables, 1 a cada grup. Entre tots vam decidir demanar les llistes de cada classe. Cadascú ho va fer d'una manera diferent, una vegada cada grup havia passat totes les llistes, ho vam posar en comú a la pisarra. Posavem un nom i li posàvem les barres que li corresponien.

    Em va agradar molt l'activitat i espero tornar-la a fer.

    ResponElimina
  2. Va ser un treball molt divertit. Primer vam fer tres grups, cada un d'ells tenia un responsable.
    Cada grup tenia que fer una llista de com faria el treball. Després posavem a la pissarra les llistes de cada grup. Cada pal era una persona.
    Despres vam fer un grafic de tots els noms dels alumnes de sa escola. Tres cuadrats del grafic representaban el nom d'una persona. Vam penjar els grafics en la paret de infantil.

    ResponElimina
  3. A mi aquell treball em va semblar molt interesant i divertit, vam fer tres grups amb unes sis persones i una de elles la responable del grup.
    Vam anar a buscar les llistes amb els noms de tots els alumnes de la classe. Amb un color o signe vam marcar els fillets/es. Tots els noms els vam posar a la pissarra i si per ecxemple de Marcs ni avia dos posavem dos palets devora.

    El nom que mes es va repetir va ser Mar.

    ResponElimina
  4. M'ho he passat molt bé fent la feina de descobrir quin és el nom més repetit de l'escola. També em va agradar molt perquè mai havíem fet aquesta activitat i la vaig trobar molt original. Aquest feina la vam fer amb grupus i cada grup tenia un capità eren tres grups de sis. Va ser molt divertit i m'ho vaig passar molt bé. Alguns noms més repetits de l'escola m'ho esperava però uns altres no.

    ResponElimina
  5. A mi em va agradar molt el que vam fer a classe sobre: " Quin es el nom mes repetit de l'escola? Vam fer 3 grups i a cada grup hi havia un capita. Vam anar a cercar les llistes dels noms a les classes de tota l'escola . Desprès cada grup va fer sa seva idea, i vam dir tots es noms, tant de fiet com de fieta que tenia cada grup.
    Al final vam fer un gràfic amb tots es noms i ho hem posat a sa part d'infantil. També m'ha agradat molt que només hi hagi una Sara i sigui sa meva germana petita!!!!

    ResponElimina
  6. A mi me ha semblat molt interessant el tema de: Quin es el nom mes repetit de la escola, perque hem sabut que hi ha noms molt raros, i una de les coses que més m'agradat es que l'em fet tots junts.

    ResponElimina
  7. A mi em va agradar molt fer aquest treball perquè era interessant poder saber quin es el nom més repetit de s’escola.
    Per realitzar aquesta feina, ens vam dividir en 3 grups, dins cada grup hi havia 6 persones, i una d’elles realitzava ses tasques de capità. Casi tothom va decidir que es fes amb un gràfic, igual que la fruita. Així que vam demanar ses llistes de cada classe, i el meu grup vam decidir separar els noms dels fiets i de les fietes.
    M’agradaria que ho tornéssim a fer l’any qui ve, a veure si canvia els nom més repetit.

    ResponElimina
  8. Em va agradar molt l'idea de lo del nom més repetit de l'escola.
    Ens vam dividir en 3 grups, en el meu grup eram jo, na Marta, en Pol, na vera, n'Ander i n'Irene.
    Va ser molt divertit

    ResponElimina
  9. Vam començar fent 3 grups a sorteig, després cada grup havia de triar un responsable que ès el que s'encarrega de dur bé el grup. Llavors cada grup havia de pensar alguna idea per sebre el nom mes repetit de l'escola,i aqui va ser quant vam començar a treballar.
    Els tres grups esteiem d'acord en que haviem de demanar llistes dels fillets i filletes a, les classes.
    Quant vam tenir la feina acabada, la vam posar en comú.
    Me va agradar molt, m'agradaria tornar a fer una feina com aquesta.

    ResponElimina
  10. A mi em va agradar molt fer el treball del nom, així podies veure si el teu nom esteia repetit o no.Jo crec que als altres els va agradar molt també perquè es van esforçar molt.

    ResponElimina
  11. Encomtrar el nonbre mas repetido de toda la escuela fue muy divertido.
    Pedimos en cada clase la oja de todos los niños.
    Nos repartimos en grupos de tres niños.
    El nonbre de la niña mas repetida de la escuela es MAR.
    Fue muy divertido.

    ResponElimina
  12. El projecte del nom mes repetit de l'escola em va semblar molt interessant ja que ningú el sabia.
    Primer vam fer 3 grups cada un amb 1 responsable que es el que dur l'ordre de els seus companys de equip . Després els 3 grups van dir que necesitaven les llistes dels noms de cada classe . I en aquet instant va ser quant varem comencar a pensar les nostres idees,i practicament cada equip va fer el mateix ,que és escriure una llista de noms i si es repetia i fellem una marca . Quant ho vam posar amb comú varem dicidir fer una gràfica.Però antes cada resonsable anava dient els noms de la seva llista mentres un altre escrivia a un full molt gran per després apuntar-ho a la gràfica,i si algu tenia un nom repetit aixecava la ma i l'afegiem.

    ResponElimina
  13. A mi me gusto mucho hacer el trabajo de cual es el nombre que más se repite en la escuela, hicimos tres grupos, en cada uno había seis alumnos/as, uno era el responsable del grupo. Cada uno de los seis tenía que ir a una clase para pedirles una lista de los nombres, luego nos reuníamos el grupo y juntábamos las listas, después la profesora decía a un grupo que dijera la lista, si algún nombre de la lista estuviera repetido se sumaría en la lista de todos los nombres de la escuela. Me lo pasé muy bien, y lo que más me gustó fué que trabajamos en equipo y ¡además nos salió muy bien!.

    ResponElimina
  14. Un día na Gràcia ens va proposar fer un treball sobre els noms que més es repetíen a s´escola.
    Ens va semblar mlt interessant i divertit.
    Ens vam repartir en grups i cada grup tenía el sei capità.La nostra capitana era na Claudia.Ho va fer molt bé.
    Vem fer uns gráfics i el vem penjar al passadís dínfantil.
    El nom que més es repetía de fieta era Mar,i de fiets Jordi i Jaume.
    M´ha agradat aquesta feineta.

    ResponElimina